Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε τον πρώτο κύκλο μαθημάτων του προγράμματος συναισθηματικής αγωγής "Βήματα για τη ζωή".
Έννοιες που δουλέψαμε μέχρι τώρα όπως "είναι - δεν είναι"/ μερικοί - όλοι/ ίδιο - διαφορετικό/ αν...τότε/ κατάλληλη στιγμή/ συγχρόνως ....μπορεί να φαίνονται εύκολες και κατανοητές σε εμάς τους ενήλικες αλλά τα περισσότερα παιδιά δυσκολεύονταν στην αρχή να εκφραστούν χρησιμοποιώντας τις συγκεκριμένα. Στη διάρκεια κάθε μαθήματος τα παιδιά έπαιζαν παιχνίδια ρόλων σε σενάρια που εμείς προτείναμε ανάλογα με το θέμα κάθε φορά. Τα παιδιά φόραγαν διακριτικά στοιχεία πάντα, ένα καπέλο και ένα φουλάρι, ώστε να αντιλαμβάνονται πως υποδύονται ένα ρόλο εκείνη τη στιγμή.
"Εάν τα παιδιά αποκτήσουν εν συναίσθηση και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων,θα μπορούν να αρχίσουν να αποκτούν τον έλεγχο στις συγκρούσεις τους και να παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις. Ωστόσο, πριν να είναι σε θέση να αναλάβουν τέτοιο μέγεθος ελέγχου, υπάρχει ένας σημαντικός τομέας που πρέπει να ενισχυθεί και να λειτουργήσει ως θεμέλιο, ο τομέας της γνωστικής υποστήριξης. Τα παιδιά πρέπει να καταστούν ικανά να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τα συναισθήματα, τα δικά τους και των άλλων, αλλά και να προβληματίζονται για τις πράξεις τους. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να μάθουν την γλώσσα που θα τους χρειαστεί και τον τρόπο να χρησιμοποιούν το νέο τους λεξιλόγιο το οποίο θα παίξει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη της σκέψης τους. Καθώς το λεξιλόγιο των παιδιών θα αυξάνεται, θα αυξάνεται και η ικανότητα ρύθμισης της συμπεριφοράς τους. Άλλωστε, συμπεριφορές που μπορούν να κατανομαστούν και να εξερευνηθούν, δεν φαντάζουν τόσο τρομερές στα παιδιά." (απόσπασμα από το βιβλίο του εκπαιδευτικού).
Στις έννοιες αυτές θα επανερχόμαστε συχνά στα επόμενα μαθήματα που θα ασχοληθούμε με τα συναισθήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου