snow

Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΑΝ... ΚΡΑΤΑΩ ΜΥΣΤΙΚΑ

Η έννοια του φόβου είναι πολύ δύσκολη για τα παιδιά και να την κατανοήσουν αλλά και να την περιγράψουν.  Στα κεφάλαια αυτά, μιλήσαμε για το φόβο, για τις εκφράσεις του, για το πως μεγενθύνεται όταν δεν τον ομολογούμε και τον κρατάμε μυστικό.  Τα παιδιά προσπάθησαν να καταλάβουν με παιχνιδια ρόλων, την έννοια της εσωστρέφειας (δείχνω κάτι άλλο από αυτό που νιώθω πραγματικά).
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής και αναρωτηθήκαμε τι νιώθουν άραγε οι χαρακτήρες στον πίνακα...
κάναμε υποθέσεις για το τι να συμβαίνει άραγε και προτείναμε λύσεις για να βοηθήσουμε.
Τονίσαμε ότι το να κρατάμε μυστικά από τους πολύ αγαπημένους μας ανθρώπους δεν μας κάνει καλό, ειδικά όταν είναι μυστικά που μας βαραίνουν και μας φοβίζουν.

Κρατάω κάτι μυστικό γιατί:








Έπειτα προσπαθήσαμε να ομολογήσουμε τους φόβους μας δυνατά.  Τους ζωγραφίσαμε, τους τσαλακώσαμε και αφού θυμωμένα τους κάναμε ...τόοοοοοοσο μικρούς, τους πατήσαμε κάτω και τους κρύψαμε σε ένα κουτί.














Άλλωστε είπαμε ότι ο φόβος όσο δεν τον εκφράζουμε...θεριεύει και καταλαμβάνει όλο μας το σώμα και το μυαλό, ενώ όταν τον συζητάμε γίνεται όλο και μικρότερος μέχρι που τον κρύβουμε σε ένα μικρό κουτάκι και δεν μας απασχολεί πια..


ΤΡΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ


Με πολλή χαρά παρακολουθήσαμε την Τετάρτη 21 Ιανουαρίου στο χώρο του σχολείου μας το θεατρικό δρώμενο "Τρεις ιστορίες για μικρά παιδιά".  Ο κ. Νταουντάκης με πολύ φαντασία, χιούμορ και καλή διάθεση, έβγαλε με τις μεταμορφώσεις του αβίαστα από το παιδιά το γέλιο. Τον ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε σε κάποια επόμενη συνεργασία.

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Ήρθε  επιτέλους  ο  χειμώνας  που  τόσο  πολύ  αρέσει  στα  παιδιά.  Χιόνια, χιονοπόλεμος,  χιονάνθρωπος  ήταν  οι  πρώτες  λέξεις  των  παιδιών  στο  άκουσμα  της  λέξης  χειμώνας. 
Μας  ήρθε  φέτος  με  πολύ  άγριες διαθέσεις.  Κάποια  παιδιά  αποκλείστηκαν  στα  χωριά  τους  και  μας  περιέγραψαν  τις  εικόνες  που  είδαν  και  έζησαν.  
Στο  σχολείο  με  πολύ  κέφι και φαντασία παίξαμε  χιονοπόλεμο και κάναμε  χιονάνθρωπο.










Έφτιαξαν  τον  κύριο  Χειμώνα.








Έκαναν το χιονάνθρωπό  τους 
 με  δακτυλομπογιά.



Έφτιαξαν  το  λεξικό  του  χειμώνα

Έμαθαν  το  γράμμα Χ


Έμαθαν  το αίνιγμα  του  χειμώνα


και  τέλος  το κάθε  παιδί  έκανε  το  δικό  του  χαλί
 ( διαδοχή  χρωμάτων).

Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015

ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ:ΘΥΜΟΣ...ΕΝΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ



 Αυτό που προσπαθούμε να ανακαλύψουμε στην ενασχόληση μας με τα συναισθήματα είναι ότι όλα είναι αποδεκτά και καλά, όχι όμως και όλες οι συμπεριφορές που επιλέγουμε για να τα εκδηλώσουμε.
Φτιάξαμε λοιπόν τις μάσκες του θυμού, τις φορέσαμε και μιλήσαμε για όλα αυτά που μας θυμώνουν. 

Όταν είμαστε θυμωμένοι όλα αλλάζουν πάνω μας.  Το πρόσωπο μας γίνεται άγριο και το σώμα μας σκληρό σαν πέτρα.

Όμως αλλάζουμε και μέσα μας.

Άλλοτε νιώθουμε ότι έχουμε μέσα μας ένα ηφαίστειο έτοιμο να
εκραγεί, άλλοτε μοιάζει με ανεμοστρόβιλο που θα τα
καταστρέψει όλα και αλλότε με άγριο θηρίο έτοιμο να επιτεθεί.

Στη συνέχεια ανακαλύψαμε τρόπους και συμπεριφορές που μπορούν να μας βοηθήσουν να τιθασεύσουμε αυτό το άγριο συναίσθημα.
Φτιάξαμε το καλάθι της ηρεμίας όπου βάλαμε μπαλάκια που διώχνουν την ένταση, το μαξιλάρι του θυμού( το χτυπάμε για να εκτονωθούμε) και καρτέλες με τεχνικές χαλάρωσης.  Χαλαρώνω λοιπόν, σκέφτομαι και μετά πράττω....





Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Διατροφικού Οδηγού σας παραθέτουμε το δεκάλογο για τη διατροφή των παιδιών.
Ενημερωθήκαμε για τον οδηγό από την υπηρεσία μας και σας ενημερώνουμε με τις πιο σύγχρονες οδηγίες.  Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το σύνδεσμο:


Λαχανικά

Εδώ ανήκουν: 

  • Όλα τα ωμά λαχανικά, π.χ., μαρούλι, λάχανο, καρότο, ντομάτα, αγγούρι, κρεμμύδι κ.ά.
  • Όλα τα μαγειρεμένα λαχανικά, π.χ., μπρόκολο, κουνουπίδι, κολοκυθάκια, χόρτα, παντζάρια κ.ά.
  • Τα αμυλώδη λαχανικά, π.χ., αρακάς, καλαμπόκι, κολοκύθα.
  • ΔΕΝ περιλαμβάνεται η πατάτα και οι ποικιλίες της.
Εδώ ανήκουν:

Φρούτα

Εδώ ανήκουν: 

  • Όλα τα ωμά φρούτα, π.χ., πορτοκάλι, μήλο, αχλάδι, μπανάνα, ροδάκινο κ.ά.
  • Όλα τα αποξηραμένα φρούτα, π.χ., δαμάσκηνα, σταφίδες, βερίκοκα κ.ά.
  • Οι φυσικοί χυμοί φρούτων (100% χωρίς προσθήκη ζάχαρης).
Εδώ ανήκουν:

Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα

Εδώ ανήκουν: 

  • Το γάλα
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, π.χ., γιαούρτι, τυρί κ.ά.
  • ΔΕΝ περιλαμβάνεται το βούτυρο (συγκαταλέγεται στα λίπη και έλαια).
Εδώ ανήκουν:

Δημητριακά (ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά) και Πατάτες

Εδώ ανήκουν: 

  • Τα δημητριακά
    • Σιτάρι, βρόμη, κριθάρι, σίκαλη κ.ά.
    • Ρύζι
  • Τα προϊόντα δημητριακών
    • Αλεύρι
    • Ψωμί
    • Απλά αρτοσκευάσματα, π.χ., φρυγανιές, παξιμάδια, κριτσίνια, κράκερ
    • Σύνθετα αρτοσκευάσματα, π.χ., ζύμες, πίτες
    • Ζυμαρικά, π.χ., μακαρόνια, κριθαράκι, χυλοπίτες
    • Διάφορα προϊόντα δημητριακών, π.χ., πλιγούρι,τραχανάς
    • Δημητριακά πρωινού
  • Η πατάτα και οι ποικιλίες της.
Εδώ ανήκουν:

Όσπρια

Εδώ ανήκουν: 

  • Οι φακές
  • Τα φασόλια
  • Τα ρεβίθια
  • Η φάβα
  • Τα ξερά κουκιά
  • Οι ποικιλίες όλων των παραπάνω.
Εδώ ανήκουν:

Κόκκινο και λευκό κρέας

Εδώ ανήκουν: 

Στο κόκκινο κρέας ανήκουν:
  • Μοσχάρι, βοδινό
  • Χοιρινό
  • Αρνί, πρόβατο
  • Κατσίκι, γίδα
  • Κυνήγι: π.χ., αγριογούρουνο, ελάφι
  • Όλα τα επεξεργασμένα προϊόντα των παραπάνω.
Στο λευκό κρέας ανήκουν:
  • Κοτόπουλο
  • Γαλοπούλα
  • Πάπια
  • Κουνέλι
  • Κυνήγι: π.χ., φασιανός, ορτύκι, πέρδικα
  • Όλα τα επεξεργασμένα προϊόντα των παραπάνω.
Εδώ ανήκουν:

Αυγά

Σύσταση 

Φροντίστε ώστε τα παιδιά να καταναλώνουν 4-7 αυγά την εβδομάδα.
Σύσταση

Ψάρια και θαλασσινά

Εδώ ανήκουν: 

  • Τα ψάρια, π.χ., σαρδέλα, μαρίδα, γόπα, γαύρος, αθερίνα, ροφός, συναγρίδα, σφυρίδα, μπακαλιάρος, γαλέος, τόνος, λαβράκι, σαργός, τσιπούρα, λυθρίνι
  • Τα θαλασσινά (μαλάκια, οστρακοειδή, οστρακόδερμα), π.χ., καλαμάρι, σουπιά, χταπόδι, γαρίδα, μύδια, στρείδια.
Εδώ ανήκουν:

Προστιθέμενα λίπη και έλαια, ελιές και ξηροί καρποι

Εδώ ανήκουν: 

  • Τα προστιθέμενα λίπη και έλαια:
    • Ελαιόλαδο
    • Άλλα έλαια φυτικής προέλευσης (σπορέλαια): ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο, σογιέλαιο, σησαμέλαιο κ.ά.
    • Μαργαρίνη
    • Βούτυρο
  • Οι ελιές
  • Οι ξηροί καρποί:
    • Καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια, φουντούκια κ.ά.
    • Ηλιόσποροι, σουσάμι κ.ά.
    • Προϊόντα επάλειψης που προέρχονται από τα παραπάνω (π.χ., ταχίνι).
Εδώ ανήκουν:

Αλάτι

Σύσταση 

Φροντίστε ώστε τα παιδιά να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο αλάτι και προϊόντα που το περιέχουν. 
Σύσταση

Προστιθέμενα σάκχαρα (ζάχαρη και γλυκαντικές ύλες)

Εδώ ανήκουν: 

  • Η επιτραπέζια ζάχαρη (λευκή ή καστανή)
  • Άλλες σακχαρούχες γλυκαντικές ύλες (π.χ., γλυκόζη, αμυλοσιρόπιο, φρουκτόζη, μαλτόζη, μαλτοδεξτρίνη, μελάσα, πετιμέζι κ.ά.)
  • Το μέλι.
Εδώ ανήκουν:

Νερό και αφεψήματα

Σύσταση 

Φροντίστε ώστε τα παιδιά να πίνουν αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Να θυμάστε ότι η ποσότητα του νερού που χρειάζονται τα παιδιά εξαρτάται από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και από το επίπεδο της σωματικής τους δραστηριότητας. Εάν βρίσκονται σε θερμό περιβάλλον ή ασκούνται έντονα, φροντίστε ώστε να καταναλώνουν περισσότερο νερό.

Ενδεικτικά, ανάλογα με την ηλικία, η κατανάλωση υγρών μπορεί να είναι:

1-2 ετών2-3 ετών4-8 ετών9-13 ετών14-18 ετών
Υγρά* (νερό, γάλα, ροφήματα,
χυμοί, σούπες κ.ά.)
5 ποτήρια/
ημέρα
5 ποτήρια/
ημέρα
6-7 ποτήρια/
ημέρα
8-10 ποτήρια/
ημέρα
10-12 ποτήρια/
ημέρα
Νερό3-4 ποτήρια/
ημέρα
3-4 ποτήρια/
ημέρα
4-5 ποτήρια/
ημέρα
6-8 ποτήρια/
ημέρα
8-10 ποτήρια/
ημέρα
* Θα πρέπει να δίνεται έμφαση στην κατανάλωση νερού. Το νερό συμπεριλαμβάνεται στην πρόσληψη υγρών.


Να θυμάστε ότι αν το παιδί ή ο έφηβος κάνει έντονη σωματική δραστηριότητα χρειάζεται να καταναλώνει περισσότερο νερό.

Σύσταση